Bulldog a jego konkurencja, co wybrać i ile kosztuje utrzyma

Bulldog a jego konkurencja, co wybrać i ile kosztuje utrzyma

Postautor: Ded » 16 paź 2016, 18:19

Obecnie śmigam na GS 550 Katana. Miałem dobrych kilka lat przerwy ale w nadchodzącym sezonie zamierzam nawinąć kilka tysięcy. GS waży 220kg, ma 50 koni i 4 garki (nie mylić z GS500). Jakieś tam doświadczenie mam ale uważam że jestem rozsądnym driverem. Po tym sezonie chciałbym zmienić moto na coś o większej mocy i z silnikiem który mam mocny dół (najlepiej v2). W Suzuki nie pasi mi niewygodne siodło i słaby moment od dołu. Moto chciałbym używać głównie po mieście, ewentualnie krótkie traski po kilkanaście km. Autem robię rocznie ok 10 tyś, głównie po mieście. Liczę że ze 3-4 tyś zrobię motocyklem.

Co bym chciał? Naked o w miare klasycznym wyglądzie. Wygodne siodło, pasażer tylko czasem ale fajnie żeby nie było tragedii. Podoba mi się dźwięk V2 i charakterystyka mocnego dołu, nie lubię kręcić silnika wysoko.

Początkowo myślałem o NTV bez owiewki i byłby to strzał w dziesiątkę ale moc prawie ta sama co mój GS. Trafiłem tutaj szukając info o Bulldogu. Wydaje sie fajny, duża pojemność, kardan, wizualnie super. Gorzej, że moc także nie powala, niektórzy narzekają że niby moment jest spoko ale po jakimś czasie czar pryska. Nie jestem młodym kierowcą i wolałbym za 2 lata nie szukac kolejnego moto bo w tym mi się skończyła moc. Siodło wygląda na średnio wygodne, dla pasażera to już w ogóle mało miejsca.

Kasa którą chciałbym wydać to 10 tyś za moto w jednym kawałku du jakiś tam drobnych poprawek/wymian. Bulldoga pewnie się za tyle trafi ale V-maxa (tu mocarny v4 i chyba po mieście prowadzenia da się we znaki) już nie. O MT-01 nie ma co dyskutować...

Patrzyłem też na XJR 1200/1300 albo GSX1100 G (ten z kardanem) jako mocne nakedy R4 które można kupić relatywnie tanio. Co prawda 4 garki ale mocny dół mają :) Ewentualnie z braku laku typowe golasy jak ZR7, Bandzior mniejszy lub większy czy całkiem mocny chłodzony cieczą Hornet. W tym przypadku chyba jednak oddalam się od tego co chciałbym mieć w moto.

Patrząc przez pryzmat takich wymagań co byście doradzali? Budżet mogę ewentualnie zwiększyć odsuwając w czasie zakup moto, w końcu GS jeździ. Pytanie, w którą stronę mam skierować swoje poszukiwania? Druga sprawa to koszty użytkowania. Co do paliwa to z racji niewielkich przebiegów nie jest to kluczowe a i łatwo znaleźć info na ten temat. Jak wyglądają koszty utrzymania tych motocykli? Wiadomo, że im mocniejszy tym szybciej zjada opony i napęd. W bulldogu to oprócz rozrusznika chyba nie ma jakiś większych wydatków w stosunku do konkurencji. W sumie to chętnie bym o tym doczytał ale nie mam jeszcze pełnego dostępu do forum i interesujące działy są dla mnie niedostępne. Jakie macie pomysły, może są jakieś modele, którymi powinienem się zainteresować a po prostu o nich nie wiem.
Ded
 
Posty: 9
Rejestracja: 15 paź 2016, 09:41

Re: Bulldog a jego konkurencja, co wybrać i ile kosztuje utr

Postautor: marcinlski » 16 paź 2016, 20:44

Co do niewygodnego siedzenia to się nie zgadzam. Przesiadłem się z FZS 600 i o wiele mi wygodniej na BT, no, mam siedzenie przerobione i mi i pasażerowi miejsca wystarcza. Myślę,że standardowe siedzenie tez tragedii nie robi bo jest ogólnie duże. Jedyny minus w porównaniu do FZS to zakręty, tamto moto było zwinniejsze, ale liczyłem się z tym. Jestem świeżym posiadaczem BT, bo kupiłem w sumie miesiąc temu ale jak najbardziej zadowolony jestem z niego i na zimę juz mam kilka przeróbek w planach. Co do mocy, hmmm....FZS miał 95 kucy,mniej momentu, a tu wszystkiego mi wystarcza. Używam najcześciej moto na dojazdy do pracy, po Wawce jak najbardziej BT sie sprawdza.
To tak na szybko, jak coś to pytaj pytaj.
Moto nie tuzinkowe, zwraca uwagę i daje frajdę, A jak chcesz mocy więcej, to sporta i na tor. Bo w terenie zabudowanym trza sie pilnować, i co komu po dużej mocy w takich warunkach, no chyba żeby wśród kumpli przyszpanować ;)
Pozdrawiam
marcinlski
 
Posty: 135
Rejestracja: 27 sie 2016, 13:31
Lokalizacja: Raszyn
składka: 2016

Re: Bulldog a jego konkurencja, co wybrać i ile kosztuje utr

Postautor: marcinlski » 16 paź 2016, 20:47

aaaaa...i ten gang V2...mmmmmmmmm............R4 wymiękają!
marcinlski
 
Posty: 135
Rejestracja: 27 sie 2016, 13:31
Lokalizacja: Raszyn
składka: 2016

Re: Bulldog a jego konkurencja, co wybrać i ile kosztuje utr

Postautor: lukaso » 16 paź 2016, 21:00

CB 1300 ładny ,piekny i tylko biało czerwony mam zamiar takiego nabyć jak wszystko dobrze się ułoży i wtedy z bólem sprzedam mojego bulldoga .
XJR 1300 to tylko na wtrysku bo gaźnikowa pali jak smok a ta na wtrysku nie jest już taka ładna
GSX 1400 piękny ale tylko biało niebieski
szkoda że wszystkie te maszyny mają łańcuch szkoda że nie mają kardana ale jest opcja tyle że drogo BMW R1200R
taniej jest R1150R ale już nie takie ładne
      Post ten wyraza opinie autora w dniu dzisiejszym. Nie moze on byc wykorzystany przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym
      nastepujacym po nim dniu. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany pogladów, bez podawania przyczyny.
lukaso
 
Posty: 298
Rejestracja: 17 lut 2014, 19:47
składka: 2016

Re: Bulldog a jego konkurencja, co wybrać i ile kosztuje utr

Postautor: paweuo » 17 paź 2016, 08:15

Gdybyś chciał się przysiąść do moto, zapraszam do mnie - daleko nie masz :)
Mieszkam 20 km od Działdowa.
Awatar użytkownika
paweuo
 
Posty: 95
Rejestracja: 16 lip 2014, 12:18
Lokalizacja: 13-220 Rybno
składka: 2017

Re: Bulldog a jego konkurencja, co wybrać i ile kosztuje utr

Postautor: Ded » 17 paź 2016, 11:36

@paweuo, dzięki za propozycję, na początku sezonu chętnie skorzystam.

@lukaso, XJR z tego co czytałem to właśnie gaźnikowa pali mniej. Z resztą najchętniej to kupiłbym tak do 8 tyś więc raczej w grę wchodzi model 1200. GSX 1400 to fajna propozycja. Widzę niskie ceny za młode roczniki i pewnie byłby po spokojnych kierowcach używany do szybkiej turystyki. R1200R zupełnie mi się nie podoba, zależy mi na klasycznej lampie a tutaj jakiś dziwoląg. Ale taka R1100R już bardziej a w sumie model 850 jest tylko kilka koników słabszy a pewnie po mieście dawałby radę równie dobrze. Szkoda że to u nas egzotyka i trochę się boję ewentualnego utrzymania. Mam BMW e39 i to są solidne samochody ale eksploatacja do tanich nie należy a ceny w ASO czasem potrafią zwalić z nóg. Jeśli chodzi o motocykle to raczej chciałbym coś japońskiego. Kwestia łańcucha przy zakładanych przebiegach to raczej nie będzie wielki problem ale wolałbym kardana bo w nim tylko wymiana oliwy od czasu do czasu.
Ded
 
Posty: 9
Rejestracja: 15 paź 2016, 09:41

Re: Bulldog a jego konkurencja, co wybrać i ile kosztuje utr

Postautor: Baro » 17 lut 2017, 12:57

Witam.
Z mojej strony tylko tyle--> Jazda po mieście i Ty szukasz czegoś z nie wiadomo jaką ilością kucy i V-max?
Patrząc na wpis i na przepisy to się nie godzi :twisted:
Ja swoją Niunia nie raz na światłach w mieście zawstydzilem R6 ale to szczegół. Dla mnie nie liczy się w jeździe przez miasto prędkość a prezentacja a Niunia z tymi kominami to "ach juz chce wiosnę..."
Baro
 
Posty: 306
Rejestracja: 03 lis 2014, 22:55
Lokalizacja: Żary, Lubuskie
składka: 2015

Re: Bulldog a jego konkurencja, co wybrać i ile kosztuje utr

Postautor: Sylwek7 » 18 lut 2017, 20:46

I ja odgrzeje kotleta - jesli jeszcze sprawa aktualna :)

Z BT byłem bardzo zadowolony jeżdżąc do pracy, jakies tam wypady do 3h w siodle. Później strasznie męczy napór wiatru i średnio wygodne siodło. Powiem że i tak jest o niebo lepsze siodełko niż w turystycznej FJR...

Z kosztów to w zasadzie sprzęgiełko rozrusznika i nic więcej. Napęd wieczny, motocykl nie zagotuje się nawet cisnąć maxymalnie a zawory są na śrubkę. Same zalety. Dobrze byłoby się faktycznie przysiąść do motocykla. Kiedyś będąc na zakupie motocykla też nie bardzo wiedziałem co sobie zakupić a BT w zasadzie wybrało mnie. Jazda próbna była krótka. Mała pojeżdżawka i do sprzedającego do domu podpisać umowę kupna ;)
Sylwek7
 
Posty: 769
Rejestracja: 23 lip 2012, 18:51
Lokalizacja: Tarczyn
składka: 2012

Re: Bulldog a jego konkurencja, co wybrać i ile kosztuje utr

Postautor: Zimny72 » 18 wrz 2017, 19:06

W stylu Bulldoga możesz przyjrzeć się jeszcze Moto Guzzi Breva 1200 albo 1200 Sport. Też na wale napędowym.
Zimny72
 
Posty: 6
Rejestracja: 18 wrz 2017, 12:34


Wróć do Tematy ogólne i eksploatacyjne

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość