Przewody hamulcowe w stalowym oplocie KTO CHĘTNY?

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie KTO CHĘTNY?

Postautor: szychagno » 16 sty 2012, 13:04

bede mial chwile to skocze do garazu i porownam wymiary...
a tak na marginesie: co by sie stalo jakby wymiary +-1cm byly nie prawidlowe?? mialoby to wplyw na parametry hamowania?
Lewy pas to nie kółko różancowe...
Awatar użytkownika
szychagno
 
Posty: 328
Rejestracja: 06 wrz 2011, 17:54
Lokalizacja: GNIEZNO
składka: 2012

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie KTO CHĘTNY?

Postautor: madagaskar » 16 sty 2012, 16:05

1 cm mysle, ze nie stanowi problemu i nie ma wpływu na skutecznosc. Metr moze by miał, wtedy ilosc plynu staje sie juz zdecydowanie wieksza. Ale jak bądą za krótkie to ich nie załozymy, za długie... będą wisiec jak trup :( chociaz +/- 1 cm nie bedzie raczej widac.

zerknij tez na kąty koncówek, też sa ważne.
Był B12 jest BT1100... nazwa podobna ;)
madagaskar
 
Posty: 157
Rejestracja: 30 cze 2011, 23:02
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie KTO CHĘTNY?

Postautor: szychagno » 16 sty 2012, 17:08

bylem, pomierzylem...
wymiary mniej wiecej pasuja ale mam watpliwosci do jednej koncowki (koncowka z przewodu pompa-trojnik), ktora wchodzi w trojnik: moim zdaniem to bedzie tez 15st zwykla jak reszta albo 30 zwykla, a nie 30 boczna.
dobrze byloby jakby ktos dodal swoja opinie...

jeszcze jedno... nie wiem czy nie lepiej byloby ustalic z producentem jakie ma wykonac przewody na gotowo.. czyli od srodka oczka jednej koncowki do srodka oczka drugiej koncowki
no chyba ze wysyla wszystko nie skrecone itd.
Lewy pas to nie kółko różancowe...
Awatar użytkownika
szychagno
 
Posty: 328
Rejestracja: 06 wrz 2011, 17:54
Lokalizacja: GNIEZNO
składka: 2012

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie KTO CHĘTNY?

Postautor: madagaskar » 16 sty 2012, 18:16

hmm... wydawało mi sie, że koncówki przy trójniku są wszystkie trzy takie same, natomiast przy pompie na kierownicy jest chyba boczna 30 st, czy nie... :(?

tez myslalem aby podac wymiary od oczka do oczka, ale jesli są one tak powyginane to jak to zmierzyc, tym bardziej na moto :(? założyłem, że końcówki czy fabryczne czy akcesoryjne są mniej więcej takich samych wymiarów, no może pare mm różnicy.

natomiast mysle, aby wysłał wszystko poskręcane, ona sam wie jakim momentem to podokrecac.
Był B12 jest BT1100... nazwa podobna ;)
madagaskar
 
Posty: 157
Rejestracja: 30 cze 2011, 23:02
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie KTO CHĘTNY?

Postautor: szychagno » 16 sty 2012, 18:32

W takim razie źle odczytałem twoj schemat... I potwierdzam ze przy trójniku sa 3 takie same koncowki bo myślałem ze tam ma byc ta 30 boczna a nie przy pompie... W takim razie obejrzę koncowke gorna jeszcze raz.

Ja myślałem zeby napisać facetowi takie cos:

Przewod 1: koncowka 15st/przewod 38cm/koncowka 15st.
Przewod 2: ....
Itd.

Ogólnie ogladalem ten trójnik i go chyb
a się odkreca jakoś od spodu, nie?
bo na szybko tej śruby podwójnej nie wykrecimy bo polka od lagi będzie przeszkadzać... Może pytanie banalne ale kaziu mechanik nie jestem...
Lewy pas to nie kółko różancowe...
Awatar użytkownika
szychagno
 
Posty: 328
Rejestracja: 06 wrz 2011, 17:54
Lokalizacja: GNIEZNO
składka: 2012

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie KTO CHĘTNY?

Postautor: madagaskar » 16 sty 2012, 23:01

i jak, oglądałeś ta końcówkę przy pompie :)?

z gościem pisałem i potwierdził, że jego końcówki mają zbliżone bardzo rozmiary do oryginałów.

tak, trójnik z jednej strony przykręcony jest do półki z drugiej stanowi mocowanie dla reflektora. Aby wymienic przewody trza go odkręcić, ale... nie sądze aby to był problem.

Najlepszym rozwiązaniem byłby demontarz obecnych przewodów, wysyłka oryginałów do producenta z prośba o ich kopię. Kurcze... moje moto zimowane jest kawałek drogi ode mnie i za miesiąc dopiero będę przy nim... pomyślę, może poczekam... :) chyba, że ktoś z zainteresowanych taką operacje przeprowadzi... tak czy inaczej do wymiany trzeba je przecież zdjąć :)
Był B12 jest BT1100... nazwa podobna ;)
madagaskar
 
Posty: 157
Rejestracja: 30 cze 2011, 23:02
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie KTO CHĘTNY?

Postautor: szychagno » 16 sty 2012, 23:10

tak bylem i przy pompie wg mnie jest ok czyli 30st boczna...
z tym rozkreceniem to ciezki temat u mnie bo nie mam zbytnio czasu bo stale praca i praca...
ale pomysl dobry zeby wyslac na wzor
Lewy pas to nie kółko różancowe...
Awatar użytkownika
szychagno
 
Posty: 328
Rejestracja: 06 wrz 2011, 17:54
Lokalizacja: GNIEZNO
składka: 2012

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie KTO CHĘTNY?

Postautor: teodor2424 » 17 sty 2012, 01:27

Chłopaki a tak się zastanawiam, jak są przewody hamulcowe w oplocie to jest to wyczuć w trakcie hamowania?? Jakieś wymierne korzyści z tego płyną?? Jaki jest sens wymiany oryginalnych jeszcze sprawnych przewodów??
O ile mi wiadomo to Bt1100 i tak ma bardzo dobre hamulce, a co nam daje mieć jeszcze lepsze skoro przy mocniejszym depnięciu przyczepność tracą i tak pierwsze opony??
Mógłby ktoś wyjaśnić o co w tym wszystkim chodzi??
Buldoofil
Obrazek
Awatar użytkownika
teodor2424
 
Posty: 650
Rejestracja: 20 wrz 2011, 20:57
Lokalizacja: Sierakowice
składka: 2012

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie KTO CHĘTNY?

Postautor: madagaskar » 17 sty 2012, 09:58

jak dla mnie kolejności motywów są:

1. względy wizualne - nie mogę patrzeć na te brzydkie, szarobure koncówki od oryginalnych przewodów, na ich gumowe koszulki, grubasy paskudne ;);
2. i tak musze wymienic plyn;
3. moje przewody są juz stare - mają przeszlo 8 lat, moze są jakieś mikropęknięcia, moze są tu i tam sparciałe, nie chcę ryzykowac;
4. w B12 wymieniłem równiez z powodu wieku, różnicy w działaniu nie zauważyłem bardzo dużej, ciut twardsza klamka była.
Był B12 jest BT1100... nazwa podobna ;)
madagaskar
 
Posty: 157
Rejestracja: 30 cze 2011, 23:02
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie KTO CHĘTNY?

Postautor: teodor2424 » 18 sty 2012, 14:20

Hmm, dla wyglądu zmieniać przewody hamulcowe?? Chyba tez się skuszę bo po oglądnięciu swoich tez te końcówki mi się nie podobają:)
A może nawet mógłbym poodkręcać w wolnej chwili wszystkie przewody i wysłać jako wzór do wykonawcy??
Tylko co ze śrubami też są w komplecie bo chciałbym je również mieć w chromie :)
A i jak myślicie który kolor przewodów wam się podoba a może sam oplot i jakie końcówki: czarne czy chrom??
Buldoofil
Obrazek
Awatar użytkownika
teodor2424
 
Posty: 650
Rejestracja: 20 wrz 2011, 20:57
Lokalizacja: Sierakowice
składka: 2012

PoprzedniaNastępna

Wróć do Tuning Bulldoga

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron