modyfikacje dolotu powietrza i gaźników

modyfikacje dolotu powietrza i gaźników

Postautor: madagaskar » 12 paź 2011, 20:56

Zerknijcie prosze na te dwa linki:

1. http://www.motoborgo.net/yamaha_bulldog.htm#acces

2. http://ybt1100.blogspot.com/

w obydwóch opisana jest przeróbka dolotu powietrza przed filtrem oraz pewne usprawnienia gaźników. Czy ktoś z Was to robił i może opisać co to za elementy i jakie były efekty ich modyfikacji? Ewentualnie specjaliści od gaźników mogą mi podpowiedzieć co to są za czerne, okrągłe elementy pod pokrywami gaźników (w pierwszym linku nazwane... restriktory) i czy rzeczywiście ich usunięcie jest tak beztrosko możliwe? Sądząc po wykresach z hamowni modyfikacje te dały niezłe efekty :)


Pozdr.
Był B12 jest BT1100... nazwa podobna ;)
madagaskar
 
Posty: 157
Rejestracja: 30 cze 2011, 23:02
Lokalizacja: Warszawa

Re: modyfikacje dolotu powietrza i gaźników

Postautor: szychagno » 12 paź 2011, 21:35

sorry ale po co to wszystko... nie po to japonczyki w bialych kitlach siedzieli w laboratorium technicznym aby nam bylo teraz to zmieniac... mysle ze taka przerobka poniesie za soba jakies konsekewncje. pozdrawiam
Lewy pas to nie kółko różancowe...
Awatar użytkownika
szychagno
 
Posty: 328
Rejestracja: 06 wrz 2011, 17:54
Lokalizacja: GNIEZNO
składka: 2012

Re: modyfikacje dolotu powietrza i gaźników

Postautor: madagaskar » 12 paź 2011, 22:51

niewątpliwie masz racje... a ja chciałbym się dowiedzieć jakie, ale bynajmniej nie od teoretyków pesymistów ;)
Był B12 jest BT1100... nazwa podobna ;)
madagaskar
 
Posty: 157
Rejestracja: 30 cze 2011, 23:02
Lokalizacja: Warszawa

Re: modyfikacje dolotu powietrza i gaźników

Postautor: szychagno » 12 paź 2011, 23:38

co racja to racja... nie jestem kompetentny w tym temacie :geek: zobaczymy co powiedza inni... pozdro
Lewy pas to nie kółko różancowe...
Awatar użytkownika
szychagno
 
Posty: 328
Rejestracja: 06 wrz 2011, 17:54
Lokalizacja: GNIEZNO
składka: 2012

Re: modyfikacje dolotu powietrza i gaźników

Postautor: krzemień » 13 paź 2011, 08:12

Też mam taki aluminiowy krążek na filtrze powietrza zamiast plastiku. Poprzedni właściciel założył.
Co do gaźników niech wypowiedzą się koledzy którzy rozbierali je już na części.
V2 Power
Awatar użytkownika
krzemień
 
Posty: 687
Rejestracja: 02 cze 2009, 20:16
Lokalizacja: Płock
składka: 2018

Re: modyfikacje dolotu powietrza i gaźników

Postautor: toni175 » 13 paź 2011, 09:56

czarne elementy pod pokrywami membran służą ograniczeniu otwarcia przepustnic podciśnieniowych. ich wywalenie służy maksymalnemu otwarciu przepustnic podczas odkręcania manetki gazu. dlaczego były stosowane? ekologia. silnik jest starą konstrukcją, zasilaną gaźnikami. z analizy spalin wynikało że lepiej dawać mu mniejsze dawki mieszanki żeby lepiej ją przepalał i nie emitował zbyt duzo szkodliwych związków. wywalenie wpłynie na lepszego kopa przy przyspieszaniu bo silnik bedzie miał mieszanki do syta. przy jednoczesnym zwiększeniu dysz głównych,olotu powietrza,tłumików można uzyskać lepszy przebieg momentu - bez charakterystycznej dziury w okolicach 3000obr/min. wykres z jednego z linków jest wg mnie jakiś przekombinowany - jeden od drugiego niewiele się różni,są jakby tylko przesunięte w osi x i y. przebieg mocy i momentu dla buldoga jest przedstawiony poniżej. z takim właśnie przebiegiem wykresu spotykałem się do tej pory. wykres jest ze strony akrapovica i przedstawia też wizualizację po wymianie wydechów.
reasumując: pewne modyfikacje w bulldogu sa wskazane, moto jeździ wtedy tak jak powinien. nie uzyskamy oczywiście 100koni i przyspieszeń szlifierki ale mozna zyskać zadowolające efekty. dla osób sceptycznie nastawionych i nie przekonanych do tego typu modyfikacji: to nie jest rasowanie, to jest usprawnianie silnika.
jak przy wszelkiego rodzaju usprawnieniach pomocna jest hamownia - można wtedy na bieżąco śledzić zmiany,podregulować co nieco żeby uzyskać jak najlepszy efekt.
w przypadku bulldoga możemy korzystać z gotowych rozwiązań które są na zasadzie plug and play. czyli zmieniamy dysze, dolot,wywalamy ograniczniki synchronizujemy gaźniki i w drogę. dalszym krokiem moze być zmiana układu wydechowego i regulacja zaworów pod nie.
chcąć iść jeszcze dalej można zmieniać rozrząd, modyfikować głowice itp, itd.
Nie ma sensu wchodzić w dyskusję z idotą, ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
Awatar użytkownika
toni175
 
Posty: 556
Rejestracja: 08 cze 2009, 15:58
Lokalizacja: STARACHOWICE
składka: 2018

Re: modyfikacje dolotu powietrza i gaźników

Postautor: toni175 » 13 paź 2011, 10:22

ya_bulldogbt1100_so_2002_diag.jpg
ya_bulldogbt1100_so_2002_diag.jpg (102.51 KiB) Przeglądany 6517 razy
Nie ma sensu wchodzić w dyskusję z idotą, ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
Awatar użytkownika
toni175
 
Posty: 556
Rejestracja: 08 cze 2009, 15:58
Lokalizacja: STARACHOWICE
składka: 2018

Re: modyfikacje dolotu powietrza i gaźników

Postautor: madagaskar » 13 paź 2011, 20:14

ha... tak myślałem Antek, że dokładnie nam opiszesz w czym rzecz. Masz u siebie również usunięte te blokady membran? Powstaje zatem kolejne pytanie... o ile wymiana tłumików wydaje mi się sprawą naturalną aby uwolnic parę decybeli z V2 o tyle nie wiem czy usunięcie tych "stoperów" + wymiana filtra (np K&N) + modyfikacja dolotu nie spowoduje tak rozległych dysproporcji między ilością powietrza a paliwa, że wymusi to zastosowanie dysz o naprawde dużej średnicy co w efekcie spowoduje znaczny wzrost konsumpcji paliwa bez odczuwalnego juz wzrostów wydajności silnika. Ba, rzeczywiście najlepiej jest eksperymentować stosując kilka takich konfiguracji i sprawdzając efektywność poszczególnych kombinacji na hamowni, tym bardziej, że zestawy DynoJet składają się z kilku rozmiarów jednej dyszy (main jet), które stosuje sie w różnych konfiguracjach w zależności od ilości zmodyfikowanych innych podzespołów (filtry, dolot, tłumiki...), ale jak wiemy to już znaczne koszty. Czyżby zatem najprostrzym i najbardziej efektywnym sposobem na poprawę sprawności pracy silnika nie jest właśnie TYLKO usunięcie tych "stoperów"?
Był B12 jest BT1100... nazwa podobna ;)
madagaskar
 
Posty: 157
Rejestracja: 30 cze 2011, 23:02
Lokalizacja: Warszawa

Re: modyfikacje dolotu powietrza i gaźników

Postautor: toni175 » 13 paź 2011, 20:53

najprościej i najtaniej uzyskać efekt to wymienić dysze, zmienić dolot, wywalić ograniczniki i blokadę zapłonu. zestaw dysz dynojet około 400zł kosztuje. no warto też jakieś akcesoryjne wydechy założyć aby moto nie było zdławione oryginalnymi gwizdkami.
nie wiem czy mam u siebie te blokady. z tego co pamiętam to raczej nie mam. z tego co czytałem to przy modyfikacjach dolotu nie trzeba zmieniać filtra na k&n bo na oryginalnym sa lepsze rezultaty.
aha, wywalenie ograniczników membran niema wpływu na proporcję paliwo/mieszanka bo membrany sterują przepustnicą z iglicą, a manetka gazu steruje tylko obrotową przepustnicą od powietrza.
Nie ma sensu wchodzić w dyskusję z idotą, ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
Awatar użytkownika
toni175
 
Posty: 556
Rejestracja: 08 cze 2009, 15:58
Lokalizacja: STARACHOWICE
składka: 2018

Re: modyfikacje dolotu powietrza i gaźników

Postautor: teodor2424 » 17 paź 2011, 11:23

toni175 pisze: wywalenie ograniczników membran niema wpływu na proporcję paliwo/mieszanka bo membrany sterują przepustnicą z iglicą, a manetka gazu steruje tylko obrotową przepustnicą od powietrza.

Ja tam się za mocno nie znam, ale skoro manetka reguluje przepustnicę od powietrza, po odkręceniu powstaje podciśnienie które za pomocą membrany wysuwa iglicę z dyszy głównej, a jeżeli to samo podciśnienie będzie miało okazję wysunąć iglicę troszkę bardziej z dyszy (przy usuniętych ogranicznikach) to wydaje mi się że i podanego paliwa będzie więcej a co za tym idzie mieszanka paliwowo/powietrzna będzie bardziej bogata no i spalanie będzie wyższe mniemam że również pogorszy się sprawność i trzeba będzie regulować skład mieszanki :)
Buldoofil
Obrazek
Awatar użytkownika
teodor2424
 
Posty: 653
Rejestracja: 20 wrz 2011, 20:57
Lokalizacja: Sierakowice
składka: 2012

Następna

Wróć do Tuning Bulldoga

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron