modyfikacje dolotu powietrza i gaźników

Re: modyfikacje dolotu powietrza i gaźników

Postautor: Rebel » 07 cze 2017, 15:17

Sylwek7 pisze:Foto zaworu nie zrobię bo już nie mam BT.

Polift strzela głównie poprzez elektrozawory w gaźnikach, to trzeba odłączyć.


to trzeba odłączyć aby strzelał czy aby przestał?
bo się zgubiłem.
Rebel
 
Posty: 19
Rejestracja: 20 wrz 2011, 08:06
Lokalizacja: Wrocław
składka: 2018

Re: modyfikacje dolotu powietrza i gaźników

Postautor: Sylwek7 » 08 cze 2017, 18:38

W polifcie odłączenie zaworów w gaźnikach spowoduje że będzie strzelał po zdjęciu gazu.

W przedlifcie także występuje zawór AIS i nie ma nic wspólnego ze strzelaniem w wydech.
Sylwek7
 
Posty: 788
Rejestracja: 23 lip 2012, 18:51
Lokalizacja: Tarczyn
składka: 2012

Re: modyfikacje dolotu powietrza i gaźników

Postautor: Rebel » 09 cze 2017, 08:19

Sylwek7 pisze:W polifcie odłączenie zaworów w gaźnikach spowoduje że będzie strzelał po zdjęciu gazu.

W przedlifcie także występuje zawór AIS i nie ma nic wspólnego ze strzelaniem w wydech.


Dzięki za wyjaśnienie.
Rebel
 
Posty: 19
Rejestracja: 20 wrz 2011, 08:06
Lokalizacja: Wrocław
składka: 2018

Re: modyfikacje dolotu powietrza i gaźników

Postautor: ForestRun » 06 lip 2017, 00:28

Cześć :) Mam do Was prośbę :)
Czy ktoś jest w stanie podesłać mi zdjęcie jak dokładnie wygląda pokrywa dolotu powietrza od TDM 850? Szukam a nawet nie wiem czego :)
Chodzi tylko o górną pokrywę od airbox?

Dzięki :)
ForestRun
 
Posty: 35
Rejestracja: 06 kwie 2017, 03:42
składka: 2017

Re: modyfikacje dolotu powietrza i gaźników

Postautor: paweuo » 06 lip 2017, 13:16

To ten dekielek zakończony dwururką - przykręcany na 3 śruby.
Załączniki
AirBoxSnorkelSmall.jpg
AirBoxSnorkelSmall.jpg (48.02 KiB) Przeglądany 1385 razy
Awatar użytkownika
paweuo
 
Posty: 95
Rejestracja: 16 lip 2014, 12:18
Lokalizacja: 13-220 Rybno
składka: 2018

Re: modyfikacje dolotu powietrza i gaźników

Postautor: ForestRun » 06 lip 2017, 18:18

Dziękuję :)
Na pierwszy rzut oka to mało się różni..
Przy tym dolocie pewnie nie warto już zakładać filtra k&n?
Dysze główne 132.5
Wolnych obrotów 20?

Dawkę paliwa będzie trzeba zwiększać? :)

Dzięki za pomoc :)
ForestRun
 
Posty: 35
Rejestracja: 06 kwie 2017, 03:42
składka: 2017

Re: modyfikacje dolotu powietrza i gaźników

Postautor: paweuo » 07 lip 2017, 09:01

ForestRun pisze:Dziękuję :)
Na pierwszy rzut oka to mało się różni..
Przy tym dolocie pewnie nie warto już zakładać filtra k&n?
Dysze główne 132.5
Wolnych obrotów 20?

Dawkę paliwa będzie trzeba zwiększać? :)

Dzięki za pomoc :)


U siebie mam właśnie takie dysze, pokrywę od TDM, zwykły filtr powietrza a i tak musiałem podnieść trochę iglice żeby zwiększyć przelot, bo kichał w gaźnik i piec szybko się grzał.
Filtr K&N nie jest tani, więc proponuję najpierw wymienić samą pokrywę i zobaczyć jak się będzie sprawował
Awatar użytkownika
paweuo
 
Posty: 95
Rejestracja: 16 lip 2014, 12:18
Lokalizacja: 13-220 Rybno
składka: 2018

Re: modyfikacje dolotu powietrza i gaźników

Postautor: marcinlski » 07 lip 2017, 10:48

A ktoś sprawdzał ile takie zmiany (dolot,filtr,dysze) dodają mocy/momentu?

Zastanawiam się też nad takimi modyfikacjami ale czy jest sens.
marcinlski
 
Posty: 160
Rejestracja: 27 sie 2016, 13:31
Lokalizacja: Raszyn
składka: 2016

Re: modyfikacje dolotu powietrza i gaźników

Postautor: paweuo » 07 lip 2017, 13:37

U mnie modyfikacje gaźników były wymuszone przerobieniem wydechów przez Pana Edzia. Poprzedni właściciel - jakiś Mariano Italiano - wsadził dysze mniejsze niż fabryczne i motocykl zaczął kaprysić na przelotach.
Nigdy nie byłem na hamowni, ale dało się odczuć, że zniknął chwilowy spadek momentu w okolicach 3 tys. obrotów.
No i moc na pewno wzrosła, bo motocykl żwawo przyśpiesza na piątym biegu aż do odcięcia obrotów. Wcześniej powyżej 160 tylko nabierał prędkości ;)
Awatar użytkownika
paweuo
 
Posty: 95
Rejestracja: 16 lip 2014, 12:18
Lokalizacja: 13-220 Rybno
składka: 2018

Re: modyfikacje dolotu powietrza i gaźników

Postautor: Baro » 06 sty 2018, 17:56

Odświeżam temat:p
Z tego co wyczytałem to trzeba wymienić wszystko, gdybym miał zamiar zmienić sam dolot (czyt. Pokrywa i filtr) to tylko pogorszy sytuacje bo mieszanka powietrza z paliwem będzie nieodpowiednia.
Czy dobrze to zrozumiałem, czy może jednak śmiało mogę zmienić sam dolot ?
LwG już za chwilę wiosna:p :twisted:
Baro
 
Posty: 317
Rejestracja: 03 lis 2014, 22:55
Lokalizacja: Żary, Lubuskie
składka: 2015

PoprzedniaNastępna

Wróć do Tuning Bulldoga

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron